Beta stotteren en roken

Algemene vragen over Derbi.
betatrackje
Banden plakker
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 27 sep 2023, 15:29
Vervoersmiddel: Beta rr50 track

Beta stotteren en roken

Ongelezen bericht door betatrackje »

Hallo lezers,

Ik bezit een beta rr50 uit 2022 en deze heb ik gekocht met een andere voorbocht zonder prop en een begrenzer op afstandsbediening. toen was er een prop in gezet maar deze heb ik er weer uit, ook was de begrenzer eraf maar die had ik er weer opgezet. Toen ik ging reden liep die helemaal niet lekker en bleef die hangen bij bepaalde snelheden zoals 29 en stotterde die( ook was de top 57 met begrenzer) toen ik eenmaal stil stond kwam er rook uit mn uitlaat alsof iets aan het aankoeken was. ik weer niet of dit uitmaakt maar er zit ook een tandwiel 10 op maar die ga ik binnekort naar 13 veranderen. hoe zet ik de begrenzer erop zodat die normaal rijd en niet begint te roken? heeft iemand een idee hoe dit komt?
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3660
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Beta stotteren en roken

Ongelezen bericht door 42 »

Beetje verward verhaal maar goed, bougie al bekeken ? Vermoed dat die aardig zwart en vies zal zijn.
Is er bij al die veranderingen steeds een andere sproeier geplaatst ? Ook dat vermoed ik van niet.
Elke keer als je dingen aan je brommer veranderd moet je de carb opnieuw afstellen, je kan hier bij de how to sectie lezen hoe je dat doet.
Als je maar 57 wilt gaan zou ik niet groter gaan dan 11 met tandwiel, of lekker die 10 houden.
Met een 13 ga je harder maar je trekt ook een stuk minder fel op en als je maar 57 gaat is een 13 onzin.
betatrackje
Banden plakker
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 27 sep 2023, 15:29
Vervoersmiddel: Beta rr50 track

Re: Beta stotteren en roken

Ongelezen bericht door betatrackje »

Hallo, sorry ik wist niet helemaal hoe ik het uit moest leggen, ik zal zo de bougie bekijken en nee ik heb geen andere sproeier erin gezet. ik wil graag 55met de begrenzer erop en dan als ik op de afstandsbediening klik dat die dan onbegrensd is vandaar ook tandwiel 13. en weet jij misschien ook de oorzaak van de rook? leek wel alsof iets aan het branden was in mn uitlaat

Mvg
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3660
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Beta stotteren en roken

Ongelezen bericht door 42 »

Als het lang door rookt dan zou je denken aan te veel olie of onverbrand benzinemengsel.
Meng je zelf of met oliepompje, staat pompje goed afgesteld ?

Je zult de brommer dan iig af moeten stellen op de topsnelheid zonder begrenzer, wat er wel weer toe kan leiden dat ie met begrenzer aan niet mooi loopt, zeker niet met een 13 tandwiel.
Misschien weet je dat al maar hou er ook rekening mee dat als je langere tijd met de begrenzer aan rijdt je cdi kapot kan gaan dus eigenlijk gebruik je die alleen bij een rollerbankcontrole.

Weet je welke sproeier er nu in zit ?
Plaats reactie