Vermogen Italkit 96cc

Algemene vragen over Derbi.
JNaprilia
Banden plakker
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 04 okt 2023, 16:33
Vervoersmiddel: Aprilia SX 50 (Bidalot 96)

Vermogen Italkit 96cc

Ongelezen bericht door JNaprilia »

Goedemorgen iedereen,

Ik zag van de week dat italkit nu een 96cc kitje heeft voor derbi. Weet iemand hier toevallig hoeveel vermogen deze draait?
Ik ben namelijk erg benieuwd wat die doet tegenover een bidalot of een 2fast, Zeker omdat het prijsverschil tussen die cilinders erg groot is.
Ik weet wel dat 94cc van italkit (Word alleen gemaakt voor AM6 )een aardig tam cilindertje uit de doos is. Die draaien meestal ''maar'' 23/24pk.




(Hier is de link van het kitje voor de geïnteresseerden:)
https://radical-rpm.com/en/italkit-gila ... eenal.html
Skakelbr
Tuner
Berichten: 422
Lid geworden op: vr 23 sep 2022, 20:55
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 72cc
Derbi xtreme 50 (verkocht)
Rieju mrt
Speedfight 2 70cc mhr lc
Honda civic 1998

Re: Vermogen Italkit 96cc

Ongelezen bericht door Skakelbr »

Rond de 25 is wel haalbaar misschien raak je de 30 als je alles goed hebt afgesteld. Ben zelf alleen altijd een beetje sceptisch over boven de 88cc, betrouwbaarheid gaat namelijk flink naar beneden. Blijft een brommer, orginele vertanding kan het zwaar gaan krijgen.
Zou er zelf eerder een 85cc blokje in gooien.

Maargoed dat moet je zelf weten. Loopt wel als een kanon zo'n 96cc

2fast is wel een beste van het beste maar je betaald ook erg voor het merk.
JNaprilia
Banden plakker
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 04 okt 2023, 16:33
Vervoersmiddel: Aprilia SX 50 (Bidalot 96)

Re: Vermogen Italkit 96cc

Ongelezen bericht door JNaprilia »

Skakelbr schreef: wo 06 dec 2023, 12:50 Rond de 25 is wel haalbaar misschien raak je de 30 als je alles goed hebt afgesteld. Ben zelf alleen altijd een beetje sceptisch over boven de 88cc, betrouwbaarheid gaat namelijk flink naar beneden. Blijft een brommer, orginele vertanding kan het zwaar gaan krijgen.
Zou er zelf eerder een 85cc blokje in gooien.

Maargoed dat moet je zelf weten. Loopt wel als een kanon zo'n 96cc

2fast is wel een beste van het beste maar je betaald ook erg voor het merk.
De bidalot draait 30pk+- uit de doos en de 2Fast kan zelfs de 32+ redden. Niet echt vergelijkbaar met 25pk dus :think: .
De prijs is wel een stuk leuker vergeleken met een bidalot of een 2fast, maarja dat gaat dan dus wel ten koste van het vermogen.

De 88 van italkit schijnt wel heel erg goed te zijn. Ik heb gehoord dat ze met de juiste setup (krm pijp, 32mm enz...) onbewerkt de 27pk kunnen halen. Dat is al meer dan de 94 van italkit. Die heb ik (onbewerkt) nog niet boven de 26 gezien.
Zelf ben ik niet van plan om zo'n 96cc italkit onder mn brommert te zetten ( komt over een paar maandjes een zwaar bewerkte 100 2fast onder. :D :shh: ) Maar ik was benieuw wat die draaide.
JNaprilia
Banden plakker
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 04 okt 2023, 16:33
Vervoersmiddel: Aprilia SX 50 (Bidalot 96)

Re: Vermogen Italkit 96cc

Ongelezen bericht door JNaprilia »

Volgens de Franse website RRD preparation:
''In staat om zonder enig probleem de wildste motortoerentallen tot 16.000 TPM te weerstaan en in combinatie met deze cilinder en slag 44,90mm de werkelijke cilinderinhoud bedraagt 95,35cc met maar liefst 28PK aangekondigd door het merk op voorwaarde van de perfecte montage en afstelling volgens de regels van de kunst.''
(De vertaling is een beetje slecht. Spreek zelf geen frans dus moest het in google translate zetten)

28PK dus, veel beter dan dat ik had verwacht! Zeker voor een cilinder van die prijs! Ben hier erg benieuw naar.
Plaats reactie