Uitvallen tijdens rijden

Algemene vragen over Derbi.
Gebruikersavatar
Henri'slimited
Banden plakker
Berichten: 7
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 20:34
Vervoersmiddel: Derbi senda sm 50 drd racing ltd 07

Uitvallen tijdens rijden

Ongelezen bericht door Henri'slimited »

Hallo mensen,
Ik ben droevig want mijn derbi doet het niet goed. Ik heb een derbi senda sm drd racing limited edition uit 2007. Ik heb hem laatst gekocht met een 80cc cilinder en ging ie 110, maar van mijn vader moest ik hem terugvoeren en heb ik met brommervrienden de originele cilinder erop gezet die er nog heel netjes uitzag met een ontgrensde uitlaat. En een nieuwe dellorto 17.5mm carburateur. Eerst heeft hij het daarmee goed gedaan maar na een weekje stopt ie tijdens het rijden en kan ik geen gas meer geven en hoor ik alleen een laag bromgeluid en niet het geluid dat ik normaal hoor. Ik heb al veel geprobeerd maar ik kan het niet vinden, de ontsteking is vgm goed, de afstelling is goed, want stationair klinkt ie goed. En ik heb wat met de lucht toevoer geprobeerd maar dat haalde niks uit.
Als ik rijd doet hij het gewoon goed in zn 1e en 2de versnelling maar als ik in zn 3de, 4de of 5de kom dan stopt hij bijna direct, zeker als ik dan gewoon gas geef. Hij stopt ook als ik in zn 3de, 4de of 5de de koppeling inhoud en geen gas geef, dan stop hij ook. En ik moet hem dan helemaal stoppen en hem weer aanlopen.
Dus mijn vraag is waar zou het aan kunnen liggen? Krijg ie te veel benzine, want zo klinkt het wel een beetje, alsof ie verzuipt? Of zou het toch aan de ontsteking liggen?
Met de 80cc setup had ik hier helemaal geen last van.
Mvg Henri
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Uitvallen tijdens rijden

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Wat is de kleur van de bougie?
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Gebruikersavatar
Henri'slimited
Banden plakker
Berichten: 7
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 20:34
Vervoersmiddel: Derbi senda sm 50 drd racing ltd 07

Re: Uitvallen tijdens rijden

Ongelezen bericht door Henri'slimited »

De kleur van de bougie is tussen wit en bruin in dus hij is een beetje te arm alleen zit er al een sproeier 110 in wat al heel hoog is voor origineel. Want ik had er eerst een 102 ingezet en toen zei een 'expert' via een scooter hulplijn, waaraan ik dit probleem had uitgelegd, dat er een grotere sproeier in moest dus heb ik er een 110 ingezet. Vervolgens zei een scooterzaak dat 110 veel te groot is voor origineel. Maar hij is dus richting grijs/bruinige kleur.
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Uitvallen tijdens rijden

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Normaal gesproken zou je op een originele set-up rond de 75 a 85 moeten zitten. Maargoed, het gaat erom waar die het beste mee rijd.

Wellicht een slechte cilinder kit of iets in de carburateur los geschoten?
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
bart_rs2
Beginnende tuner
Berichten: 216
Lid geworden op: vr 03 mei 2019, 11:01
Vervoersmiddel: 2010 Rieju RS2 Pro VERKOCHT
2005 Derbi Senda SM

Re: Uitvallen tijdens rijden

Ongelezen bericht door bart_rs2 »

Hoe is hij vertand? En heb je gecontroleerd op valse lucht? Carburateur schoon? Luchtfilter nog goed? Nog goede compressie?
Gebruikersavatar
Henri'slimited
Banden plakker
Berichten: 7
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 20:34
Vervoersmiddel: Derbi senda sm 50 drd racing ltd 07

Re: Uitvallen tijdens rijden

Ongelezen bericht door Henri'slimited »

Ik heb er een kleinere sproeier ingezet en hij rijdt nu wel anders maar valt nog steeds uit, waarna ik hem niet kan aankicken maar moet aanrennen. Hij doet het nu op volgas soms goed maar na een tijdje rijden niet meer en ook halfgas doet ie dan niet veel meer. Met de carburateur was niks mis mee, maar ik ga morgen een nog kleinere sproeier en een originele erop zetten en dan zal ik dan laten weten hoe die het dan doet
Gebruikersavatar
Henri'slimited
Banden plakker
Berichten: 7
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 20:34
Vervoersmiddel: Derbi senda sm 50 drd racing ltd 07

Re: Uitvallen tijdens rijden

Ongelezen bericht door Henri'slimited »

Hij is 13/53 vertand, ik heb hem op valse lucht gecontroleerd met deo maar niks kunnen vinden. Er zit een gloednieuwe dellorto carb op die nog niet vies is, iig zover ik kan zien, dus de vlotterbak is nog helemaal schoon. Luchtfilter ook gecontroleerd en schoongemaakt, lijkt ook niks mis mee te zijn. En volgens mij is de compressie ook gewoon goed.
bart_rs2
Beginnende tuner
Berichten: 216
Lid geworden op: vr 03 mei 2019, 11:01
Vervoersmiddel: 2010 Rieju RS2 Pro VERKOCHT
2005 Derbi Senda SM

Re: Uitvallen tijdens rijden

Ongelezen bericht door bart_rs2 »

Is het ontluchtings gaatje in de tankdop wel helemaal open? Ik heb wel eens gehoord dat dat ook dat soort problemen kan veroorzaken. En stroomt de benzine vrij door goed door de brandstofkraan en slang? Dat die niet verstopt zijn, er een knik in zit of zo iets.
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Uitvallen tijdens rijden

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

bart_rs2 schreef:Is het ontluchtings gaatje in de tankdop wel helemaal open? Ik heb wel eens gehoord dat dat ook dat soort problemen kan veroorzaken. En stroomt de benzine vrij door goed door de brandstofkraan en slang? Dat die niet verstopt zijn, er een knik in zit of zo iets.
Dat klopt, dit is te testen door de tank dop eraf te halen (of de vacuümkraan handmatig te testen)
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Gebruikersavatar
Henri'slimited
Banden plakker
Berichten: 7
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 20:34
Vervoersmiddel: Derbi senda sm 50 drd racing ltd 07

Re: Uitvallen tijdens rijden

Ongelezen bericht door Henri'slimited »

Ik heb laatst de vacuumkraan vervangen, en de slangetjes zijn ook nieuw. Ik ga proberen of hij anders rijdt met de tankdop eraf.
Derb01
Beginnende Derbi fan
Berichten: 49
Lid geworden op: za 29 jun 2019, 12:15
Vervoersmiddel: Schakelbrommer

Re: Uitvallen tijdens rijden

Ongelezen bericht door Derb01 »

Henri'slimited schreef:volgens mij is de compressie ook gewoon goed.
Compressie kun je heel gemakkelijk testen door ff je bougi eruit te halen, je duim op het gat te zetten en een keer te kicken voel je niets tot weinig dan is de compressie niet goed, voel je veel druk dan is t wel gwn goed
Gebruikersavatar
Henri'slimited
Banden plakker
Berichten: 7
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 20:34
Vervoersmiddel: Derbi senda sm 50 drd racing ltd 07

Re: Uitvallen tijdens rijden

Ongelezen bericht door Henri'slimited »

Sorry dat ik niet meer heb gereageerd. Het probleem is opgelost, er zat een slechte namaak caberateur op waardoor hij het niet goed deed. Nu zit er een originele op en loopt ie als een zonnetje

Nogmaals sorry en allemaal erg bedankt voor de hulp.
Plaats reactie