Senda remt slecht

Algemene vragen over Derbi.
Cassiboiiii
Banden plakker
Berichten: 15
Lid geworden op: ma 13 jun 2022, 15:14
Vervoersmiddel: Derbi senda Xtreme SM 2008

Senda remt slecht

Ongelezen bericht door Cassiboiiii »

Hallo, ik heb den derbi senda 2008 en heb net de motorproblemen opgelost, maar nu heb ik een remprobleem. Als ik snel kracht op de voorrem zet geeft hij direct veel remkracht en remt hij sterk. Binnen een paar milimeter aan rem geven. Maar als ik langzaam rem dan bouwt er gewoon geen of langzaam druk op, als ik het langzaam genoeg doe dan kan ik de remhendel helemaal indrukken zonder dat hij ook maar een klein beetje remt, dan kan ik rollen alsof hij geen rem heeft, dit vind ik raar heeft iemand een idee waar het aan kan liggen.

Ps: ook zit er na een paar keer remmen een beetje een olielaagje op de remschijf en er zit ook bij de remhendel waar de pomp zit zegmaar olie
Laatst gewijzigd door Cassiboiiii op zo 26 jun 2022, 18:02, 2 keer totaal gewijzigd.
Stijn1601
Derbi fan
Berichten: 78
Lid geworden op: vr 05 feb 2021, 18:41
Vervoersmiddel: Derbi senda Xtreme race 2007

Re: Senda remt slecht

Ongelezen bericht door Stijn1601 »

Ik denk zelf dat er lucht in de leiding zit ik zou hem eens goed ontluchten.
Cassiboiiii
Banden plakker
Berichten: 15
Lid geworden op: ma 13 jun 2022, 15:14
Vervoersmiddel: Derbi senda Xtreme SM 2008

Re: Senda remt slecht

Ongelezen bericht door Cassiboiiii »

Stijn1601 schreef: zo 26 jun 2022, 17:40 Ik denk zelf dat er lucht in de leiding zit ik zou hem eens goed ontluchten.
Ik zie dat iedereen of een slangetje gebruikt of een vacuumslangetje. is dat nodig?
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Senda remt slecht

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Nee, kan ook zonder. Bij het is gewoon kut om te doen
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3716
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Senda remt slecht

Ongelezen bericht door 42 »

Als er olie op de schijf en remhendel zit zal het ergens lekken denk ik (?)
Cassiboiiii
Banden plakker
Berichten: 15
Lid geworden op: ma 13 jun 2022, 15:14
Vervoersmiddel: Derbi senda Xtreme SM 2008

Re: Senda remt slecht

Ongelezen bericht door Cassiboiiii »

42 schreef: zo 26 jun 2022, 18:50 Als er olie op de schijf en remhendel zit zal het ergens lekken denk ik (?)
Ja dat dacht ik ook maar waar dan? Het zit bovenin en beneden, misschien hoort het wel een beetje boven bij de hendel daar zit het bij de zuiger en een klein beetje op de schijf. Maar ik moet ook de voorvork keerringen vervangen dus dan kijk ik ook gelijk naar de remklauw
Cassiboiiii
Banden plakker
Berichten: 15
Lid geworden op: ma 13 jun 2022, 15:14
Vervoersmiddel: Derbi senda Xtreme SM 2008

Re: Senda remt slecht

Ongelezen bericht door Cassiboiiii »

Nog een vraagje, ik heb de remklauw nog niet bekeken maar als ik dat doe waar moet ik dan naar kijken, en sinds er steeds olie op de remschijf zit, betekent dat dat ik misschien de remklauw moet vervangen? Of misschien alleen maken en hoe dat dan
RiccoBeekman
Schakelrijder
Berichten: 169
Lid geworden op: ma 14 feb 2022, 18:18
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-treme 2003

Re: Senda remt slecht

Ongelezen bericht door RiccoBeekman »

Cassiboiiii schreef: ma 04 jul 2022, 14:52 Nog een vraagje, ik heb de remklauw nog niet bekeken maar als ik dat doe waar moet ik dan naar kijken, en sinds er steeds olie op de remschijf zit, betekent dat dat ik misschien de remklauw moet vervangen? Of misschien alleen maken en hoe dat dan
Misschien revisie set kopen?
gpr050
Tuner
Berichten: 409
Lid geworden op: za 16 jun 2018, 22:39
Vervoersmiddel: Derbi gpr50

Re: Senda remt slecht

Ongelezen bericht door gpr050 »

Als de rempomp weinig druk opbouwt zit daar waarschijnlijk het probleem. De remhandel hoort droog te zijn, als er olie lekkage is, is er iets niet in orde. Ook de remklauw dient droog te zijn. Je zegt dat er ook op de remklauw en schijf olie zit. Dit kan 2 oorzaken hebben, het kan zijn dat de klauw ergens lekt, als het remsysteem lekt moet je dat merken aan het zakken van het remolie nivo in het reservoir.
Maar je geeft ook aan dat je je voorvork keerringen moet vervangen. Het is heel goed mogelijk dat je dan dus voorvork olie op je schijf en klauw krijgt. In elk geval moet je de blokken vervangen als deze met (vork) olie in aanraking gekomen zijn. Zelf zou ik dan direct ook een revisiesetje voor je remklauw en een revisiesetje voor je remhandel mee bestellen en je klauw en handel reviseren.
Plaats reactie