Problemen met achterrem

Algemene vragen over Derbi.
Mikkie
Banden plakker
Berichten: 16
Lid geworden op: wo 09 sep 2015, 19:31
Vervoersmiddel: Derbi Senda r Xtreme 2008

Problemen met achterrem

Ongelezen bericht door Mikkie »

Hallo,
Me achterwiellagers waren aan vervanging toe en heb deze dus vervangen. Toen ik me wiel terug heb gezet begon hij ontzettend stroef te draaien. Ik even kijken en me remklauw even open gedraaid. Bleek het dus dat me remklauw te strak op me remschijf stond want toen ik de remklauw los had gedraaid draaide me wiel wél prima.

Nu heb ik dus een probleempje dat me ik me wiel niet goed draaiende krijg als ik me remklauw goed dicht heb zitten. Weet iemand hoe ik dit op kan lossen?

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Knissaw
Pro tuner
Berichten: 813
Lid geworden op: vr 11 dec 2015, 15:50
Vervoersmiddel: Lammers black edition
Derbi X-treme 2003 [sold]
Orion Rx50 Xtreme 50cc [sold]
Locatie: Deventer

Re: Problemen met achterrem

Ongelezen bericht door Knissaw »

Heb je de ring wel goed zitten? kijk daar eerst eens na, anders staat je klauw schuin op de schijf waardoor hij uiteraard stroef zal lopen.

van links naar rechts: Brug - Bus - Naaf - Remklauw - grote ring - Brug

anders heb je per-ongelijk je rem ingedrukt terwijl je schijf er niet tussen zat. Remblokjes er even uit en de cillinders terug drukken. (A)
Afbeelding
#BIDA50NAKT, ECHTE BIDA, (NOG) NIET GENAKT +5 PK
Mikkie
Banden plakker
Berichten: 16
Lid geworden op: wo 09 sep 2015, 19:31
Vervoersmiddel: Derbi Senda r Xtreme 2008

Re: Problemen met achterrem

Ongelezen bericht door Mikkie »

1 van me cilinders steekt inderdaad een beetje uit maar ik probeer deze er nu terug in te duwen maar deze zit muurvast, enig idee hoe ik deze er terug in kan krijgen?
Gebruikersavatar
Knissaw
Pro tuner
Berichten: 813
Lid geworden op: vr 11 dec 2015, 15:50
Vervoersmiddel: Lammers black edition
Derbi X-treme 2003 [sold]
Orion Rx50 Xtreme 50cc [sold]
Locatie: Deventer

Re: Problemen met achterrem

Ongelezen bericht door Knissaw »

Ja, Remklauw open maken en reviseren. Nieuw setje zuigers met keerringen ern erin, kost zo'n 30,- bij Jos

of een nieuwe klauw kopen. Heb er eventueel nog eentje liggen in het rood, goede staat kleur rood.

Voor info kan je me n pb sturen
Afbeelding
#BIDA50NAKT, ECHTE BIDA, (NOG) NIET GENAKT +5 PK
Gooncy
Pro tuner
Berichten: 1264
Lid geworden op: di 22 sep 2015, 16:22
Vervoersmiddel: Derbi DRD Pro (sold)
Derbi DRD Edition 2004 (sold)
Gilera Citta 2001 (sold)
Derbi DRD Limited 85th 2005

Re: Problemen met achterrem

Ongelezen bericht door Gooncy »

Kan zijn dat die te vol zit met remvloeistof. Dus deksel van reservoir eraf, doek erboven (want anders spuit alle remvloeistof omhoog en remvloeistof is echt tyfus spul) en de zuiger proberen terug te duwen. Veel wd40 gebruiken. En eventueel de zuiger er iets uitlaten komen (door de rem in te drukken) dan schoonmaken, met lichte korrel schuren, silicone spray of koper vet mee insmeren en dan terug duwen. Als dat niet lukt, tja dan toch maar revisie setje.
DRD EDITION
Plaats reactie