Gelaserd met 102 km/u :(

Algemene vragen over Derbi.
Ziggo
Banden plakker
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 23 dec 2015, 18:26
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 80
Piaggio Zip 80

Gelaserd met 102 km/u :(

Ongelezen bericht door Ziggo »

Hi guys,

Zoals jullie al lezen... Ik zit in de problemen, haha.
Was lekker aan het touren met een maatje; springt opeens oom agent uit de bosjes met een lasergun!
Achteraf kan ik me wel voor m'n kop slaan dat ik niet heb doorgereden, maar het is nu niet meer anders. :wall:

We reden (hij met de Zip 80, ik 100) op het brom/fiets-pad naast een 4-baans autoweg. Dit was buiten de bebouwde kom dus mochten we daar 40 en omdat ik dat 2x overschreed vrees ik nu ook voor een cursus. Echter wil ik daar onderuit komen, de rest van de boetes die gaan volgen accepteer ik maar... So be it. Heb nog geluk dat de Zip (ook van mij) niet op de rollerbank hoefde.

Maar goed.
102 km/u is er dus gemeten en uiteraard volgde het standaard riedeltje van rijbewijs kwijt, Derbi in beslag,
10 dagen totdat ik hoor van de OvJ wat er verder gaat gebeuren etc.
Ik begon wel gelijk provocerend tegen de agent te praten van "ja hij kan nog veel harder, dit is niks" e.d., wat hij ook tegen mij heeft gebruikt later. Helaas is dit een karaktereigenschap van me, ik heb maar verklaard dat dit voortkwam uit frustratie.

Heeft iemand nog tips hoe ik het best mij kan gedragen/verdedigen als ik naar de rechtbank moet? Ik heb op de dag dat ik staande werd gehouden geen verklaring afgegeven en ben de volgende dag dus met één van m'n ouders naar het politiebureau gegaan om een (ingestudeerde) verklaring te geven: ik wist niet ie zo hard kon en was me er ook niet van bewust (want de teller gaat maar tot 80 :lol: :lol:). Daarnaast heb ik ook verklaard dat een BOVAG-erkend bedrijf 'm heeft opgevoerd.

Ik hoorde dat er een minimale in beslag name termijn geldt van 2 maanden? :problem:

Ik hoop dat iemand mij een hart onder de riem kan steken met enige tips of tricks die ik nog kan uithalen bij de rechtbank.
En ook hoor ik graag of het zin heeft om in hoger beroep te gaan als de uitspraak heel erg tegenvalt (- of dat ik het maar moet accepteren?)

Afbeelding
EZ_R
Pro tuner
Berichten: 607
Lid geworden op: vr 11 sep 2015, 22:05
Vervoersmiddel: Derbi Senda Xtreme 2003
Locatie: Almere

Re: Gelaserd met 102 km/u :(

Ongelezen bericht door EZ_R »

Ik heb niet veel advies voor je anders dan altijd in hoger beroep te gaan. Tenzij je er goed mee wegkomt natuurlijk. Misschien kan je ff op reddit oid bij legaladvice posten.
Veel sterkte :thumbup:
DROP A GEAR AND DISSAPEAR
Gooncy
Pro tuner
Berichten: 1264
Lid geworden op: di 22 sep 2015, 16:22
Vervoersmiddel: Derbi DRD Pro (sold)
Derbi DRD Edition 2004 (sold)
Gilera Citta 2001 (sold)
Derbi DRD Limited 85th 2005

Re: Gelaserd met 102 km/u :(

Ongelezen bericht door Gooncy »

Heel stom van je om tegen de agent te zeggen dat die nog harder kon... Je moet altijd in de verdediging gaan.
Ziggo schreef: ik wist niet ie zo hard kon en was me er ook niet van bewust (want de teller gaat maar tot 80 ). Daarnaast heb ik ook verklaard dat een BOVAG-erkend bedrijf 'm heeft opgevoerd.
Sorry dat ik dit zeg, maar dit is ook stom. Je moet altijd zeggen dat hij niet zo hard kan. Vraag om een ijkingsrapport van de lasergun. Kunnen ze die niet aan tonen? Meting ongeldig. Zeg dat hij echt niet zo hard kan en dat je ook weet dat je niet zo hard heb gereden.
Dit zijn punten die je kan opnoemen bij je rechtszaak:

- Ijking van het apparaat is onjuist of de herijking/hercalibratie is niet tijdig uitgevoerd
- Het apparaat is niet volgens de voorschriften gebruikt
- De ambtenaar die het apparaat gebruikte was niet voldoende gekwalificeerd om het apparaat te gebruiken.

Blijf volhouden dat de meting niet klopt en je brommer niet zo hard kan. En verklaar dat het onmogelijk is zo hard te kunnen rijden met jou setup. Zeg dat er iets geweest moet zijn dat de meting beïnvloedt heeft.

En hoger beroep gaan heeft altijd zin. Vriend van mij is gepakt met 63 op zn snor zip. Hij is in beroep gegaan en verteld dat zijn brommer niet zo hard kon. (liep precies 63 op de gps dus meting was dik in orde) En heeft hij geluld dat de meting ongeldig is etc. Hij heeft de zaak gewonnen en zn rijbewijs terug, boete vervallen en wok eraf gehaald.
DRD EDITION
Coen_O
Tuner
Berichten: 344
Lid geworden op: zo 14 jun 2015, 16:08
Vervoersmiddel: Beta RR 50 Track 2016
Derbi Senda SM DRD Racing 2015
Derbi DRD Racing 2010 [verkocht]

Re: Gelaserd met 102 km/u :(

Ongelezen bericht door Coen_O »

Kan er niks anders op zeggen dat je het al mooi verkloot hebt om zon grote bek tegen die politie te hebben. Hij gaat je er zeker op terug pakken als je in beroep gaat ofzo :clap:
Gooncy
Pro tuner
Berichten: 1264
Lid geworden op: di 22 sep 2015, 16:22
Vervoersmiddel: Derbi DRD Pro (sold)
Derbi DRD Edition 2004 (sold)
Gilera Citta 2001 (sold)
Derbi DRD Limited 85th 2005

Re: Gelaserd met 102 km/u :(

Ongelezen bericht door Gooncy »

Agent hoeft niet altijd bij de zitting aanwezig te zijn. Als die geluk heeft kan die agent niet komen of komt die niet opdagen. maar dan moet je zoals je zelf al zei zeggen dat je dat deed uit frustratie.
DRD EDITION
PadamMaro
Banden plakker
Berichten: 2
Lid geworden op: do 30 jun 2016, 12:35
Vervoersmiddel: Bike

Re: Gelaserd met 102 km/u :(

Ongelezen bericht door PadamMaro »

I don't have much guidance for you other than dependably to advance. Unless you extraordinary escape normally. Possibly you can ff reddit URL with lawful guidance posts.

Phone Service providers
Ziggo
Banden plakker
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 23 dec 2015, 18:26
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 80
Piaggio Zip 80

Re: Gelaserd met 102 km/u :(

Ongelezen bericht door Ziggo »

Thanks dat jullie de moeite namen om een reactie te geven guys!
Gooncy schreef: - Ijking van het apparaat is onjuist of de herijking/hercalibratie is niet tijdig uitgevoerd
- Het apparaat is niet volgens de voorschriften gebruikt
- De ambtenaar die het apparaat gebruikte was niet voldoende gekwalificeerd om het apparaat te gebruiken.
Hoe kan ik het best bekrachtigen dat de meting niet geldig is? Door dat bv. de desbetreffende agent niet genoeg bevoegd was om de lasergun te gebruiken? (Was gewoon een surveillant van de politie, verkeerspolitie. Dit staat op het pv-blad.)

Wat is één van die voorschriften? En als ik om een ijkingsrapport vraag en die is er is, dan jaag ik mezelf wel in het harnas, toch?
Gooncy schreef: En hoger beroep gaan heeft altijd zin. Vriend van mij is gepakt met 63 op zn snor zip. Hij is in beroep gegaan en verteld dat zijn brommer niet zo hard kon. (liep precies 63 op de gps dus meting was dik in orde) En heeft hij geluld dat de meting ongeldig is etc. Hij heeft de zaak gewonnen en zn rijbewijs terug, boete vervallen en wok eraf gehaald.
Zou je misschien voor mij kunnen vragen met welke argumentatie hem dit is gelukt? :) En was dit binnen of buiten de bebouwde kom?
Coen_O schreef:Kan er niks anders op zeggen dat je het al mooi verkloot hebt om zon grote bek tegen die politie te hebben. Hij gaat je er zeker op terug pakken als je in beroep gaat ofzo :clap:
Ik heb geen grote bek gegeven, heb me netjes gedragen. Dat ene floepte er wel uit, maar ik heb al verklaard dat dit voortkwam uit frustratie. Is niet niks als ze je bae zomaar opeens weg laten takelen. (wel een privé-takelwagen :emo:)
Gooncy
Pro tuner
Berichten: 1264
Lid geworden op: di 22 sep 2015, 16:22
Vervoersmiddel: Derbi DRD Pro (sold)
Derbi DRD Edition 2004 (sold)
Gilera Citta 2001 (sold)
Derbi DRD Limited 85th 2005

Re: Gelaserd met 102 km/u :(

Ongelezen bericht door Gooncy »

Zeg gwn dat je brommer niet zo hard kan, dat de meting dus wel ongeldig moet zijn. Kan niet anders.
Die vriend van mij had de bovenstaande 3 punten als argumentatie gegeven. En nog wat over dat de politie een ruimere bocht moest nemen om hem bij te houden, maar dat is niet belangrijk in jou situatie.

Als je zijn beroepbrief wilt kan ik die wel ff sturen, stuur maar een pb.
DRD EDITION
Ziggo
Banden plakker
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 23 dec 2015, 18:26
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 80
Piaggio Zip 80

Re: Gelaserd met 102 km/u :(

Ongelezen bericht door Ziggo »

Gooncy schreef:Zeg gwn dat je brommer niet zo hard kan, dat de meting dus wel ongeldig moet zijn. Kan niet anders.
Die vriend van mij had de bovenstaande 3 punten als argumentatie gegeven. En nog wat over dat de politie een ruimere bocht moest nemen om hem bij te houden, maar dat is niet belangrijk in jou situatie.

Als je zijn beroepbrief wilt kan ik die wel ff sturen, stuur maar een pb.
Heel, heel graag! Ik heb je een PB gestuurd, alvast bedankt. :)
corne192
Derbi fan
Berichten: 91
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 21:41
Vervoersmiddel: DRD X-Treme sm '11
Honda CR 125 '93

Re: Gelaserd met 102 km/u :(

Ongelezen bericht door corne192 »

denk niet dat dat in jou geval zin heeft, aangezien je in je verklaring hebt laten opnemen dat je niet wist dat je brommer harder gkng dan 80 en dat je hem hebt laten opvoeren.
Plaats reactie