Derbi warmloper?

Algemene vragen over Derbi.
MarijnJ
Beginnende Derbi fan
Berichten: 37
Lid geworden op: do 12 mar 2015, 17:41
Vervoersmiddel: Derbi drd racing limited edition 2008
Locatie: Roosendaal

Derbi warmloper?

Ongelezen bericht door MarijnJ »

Beste forumleden,

Nadat ik gisteren mijn derbi stil heb gezet ging er wat mis. Mijn compressie was opeens weg en de zuiger maakte een raar piepend geluid als hij op en neer ging. Ik heb de brommer nog in beweging gekregen door hem aan te lopen. Naja goed, naar huis gereden (waarbij hij trouwens meer lawaai maakte als normaal) etc.
Ik heb thuis even mn bougie eruit gedraaid, maar daar was niks mis mee. Toen heb ik m dr weer terug in gedaan en hem proberen te starten wat dus niet lukte, ook niet met aanlopen. Toen ik m stil zette bleek al mn koelvloeistof weg te zijn(waterpomp deksel pakking was lek). Dus wat ik denk ik dat het een warmloper is, maar ik weet dit niet zeker.
Ik heb hier nog een foto van mijn cilinder:
Afbeelding

De groef die te zien is kan je een beetje voelen met je vinger maar hij is niet super diep. Verder is de cilinder redelijk oke.
Kan iemand zeggen wat er mis is? Moet ik een nieuwe cilinder kopen of is het iets anders?

Mvg.
Gamebusters
Beginnende Derbi fan
Berichten: 40
Lid geworden op: zo 17 mei 2015, 18:58
Vervoersmiddel: Opel corsa C, gilera dna

Re: Derbi warmloper?

Ongelezen bericht door Gamebusters »

warmloper. nja oorzaak zeg je al geen kvs.
Je kan de cill licht opschuren zodat de kras weg is of laten honen. Is de kras te diep is gewoon nieuwe cil. Dit is wel mijn ervaring vanuit de scooter wereld. Geen jdee of dit ook kan met een derbi.
Zuiger kende weg smijten en verwn ook.
MarijnJ
Beginnende Derbi fan
Berichten: 37
Lid geworden op: do 12 mar 2015, 17:41
Vervoersmiddel: Derbi drd racing limited edition 2008
Locatie: Roosendaal

Re: Derbi warmloper?

Ongelezen bericht door MarijnJ »

Bedankt voor je reactie.

Ik denk dat het een nieuwe cilinderkit wordt. Ik zit alleen te twijfelen tussen een athena 50cc of een airsal 50cc. Iemand hier ervaring mee?

Mvg
Jellepeute
Schakelrijder
Berichten: 132
Lid geworden op: ma 15 sep 2014, 21:37
Vervoersmiddel: Derbi Senda Extreme

Re: Derbi warmloper?

Ongelezen bericht door Jellepeute »

Ik was erg tevreden met de airsal 50cc
Plaats reactie