Pagina 307 van 308

Re: Chat topic #2

Geplaatst: do 19 okt 2023, 13:41
door Erwin P
Oplossing. Koppeling deksel er af. Nieuw schroefdraad of helicoil tappen.

Andere halve oplossing. Geen locktite borgmiddel, maar (locktite) schroefdraad afdichting.

Je moet hem ook vullen met de brommer rechtop. Als de brommer op de zijstandaard staat staat hij dus per definitie schuin genoeg dat er geen olie is daar.
Dus vullen zoals het hoort, brommer op de zijstandaard, beetje remreiniger en doekje het schroefdraad schoonmaken, schroefdraadafdichting op de bout en er in draaien.

Re: Chat topic #2

Geplaatst: do 19 okt 2023, 15:07
door Kata 2.0
Of gat boren en draad tappen van een mm grotere diameter dan de bout die er nu in zit. Dan heb je verse 'draad'. Alleen een grotere, passende bout vinden en je kan verder.

Re: Chat topic #2

Geplaatst: do 19 okt 2023, 18:50
door 42
Mja..dat hebben we gedaan omdat de draad weg was maar dat heeft niet geholpen op 1 of andere manier.

Re: Chat topic #2

Geplaatst: do 19 okt 2023, 21:05
door Skakelbr
Had hetzelfde probleem maar heb er een helicoil ingezet en hij lekt nu niet meer en je hebt je orginele schroefdraad maat weer terug.

Re: Chat topic #2

Geplaatst: vr 20 okt 2023, 00:28
door 42
Oke, het proberen waard, zal dat over een poosje eens proberen.
Zal laten weten of het gelukt is.

Re: Chat topic #2

Geplaatst: vr 20 okt 2023, 00:32
door 42
Erwin P schreef: do 19 okt 2023, 09:06 Je moet hem vullen tot de overloop schroef.
Niet meer, niet minder.
Nog es over die overloop, bij am6 is dat het max level meen ik me te herinneren van de motorhispania, maar is dat bij derbi ook zo ?
Er staat minimum level naast de bout dus dat klinkt anders iig dan bij am6.

Re: Chat topic #2

Geplaatst: vr 20 okt 2023, 11:13
door Erwin P
Dat is gewoon het gewenste niveau op zich niet meer of minder.
Nou is het maar een versnellingsbak dus het komt allemaal niet heel krap.

Re: Chat topic #2

Geplaatst: vr 20 okt 2023, 16:53
door 42
Zolang je hem niet tot de bovenkant vult niet nee, heb zitten zoeken en kwam een paar topics erover tegen waarbij iemand vertelde dat ie dr iets van 2 liter ingooide ofzo.. :clap: :crazy:

Re: Chat topic #2

Geplaatst: za 21 okt 2023, 16:51
door Kata 2.0
2 liter? :shock: Die heeft zich echt nooit goed ingelezen denk ik. :wtf:

Re: Chat topic #2

Geplaatst: za 21 okt 2023, 20:18
door 42
Neuj..gewoon lekker lomp bezig gaan..

Vandaag ook weer wat mafs gehad, blok zit weer in elkaar, alles weer op zn plek maar niet starten, geen vonk, zitten zoeken en proberen, na een uur ofzo erachter komen dat de rode draad van cdi gebroken is en het stuk met connector gewoon onvindbaar...hoe dan ??
Brommers zijn raar...

Re: Chat topic #2

Geplaatst: za 21 okt 2023, 20:40
door 42
Nog iets raars, had ooit een 2e hands gpr uitlaat gekocht..die volgens mij t zelfde is als die van de aprilia maar met die uitlaat zit de demper 15 cm te veel naar rechts..heel apart.
Weet iemand of er tussen de verschillende jaren daar nog verschillen tussen zitten oid ?

Re: Chat topic #2

Geplaatst: za 21 okt 2023, 22:47
door 42
Denk dat ik de verklaring heb voor de kapotte en verdwenen rode draad van cdi, toen we de begrenzer een tijd gelden aansloten wou bij 1 draad het niet lukken de eerste keer met dat rode ding waarmee je de draad verbind van begrenzer en cdi, dus die moest nog een keer.
Niet op dezelfde plek wss dus was van de rode draad de buitenmantel in feite deels kapot, daar heeft wat kracht op gestaan waardoor die gebroken is, stond al op dat punt wss want mn brommer had de laatste tijd last van schommelingen in toeren en af en toe uitval bij 9k toeren.
Dacht eerst door de olie bij de ontsteking maar was waarschijnlijker door dit.
En heb met t sleutelen in de buurt van die draden de spanningswisselaar geduwd zodat ie uit de weg zat zonder de kuip erop, wat wss het laatste zetje was en em brak..of eerst lostrok van cdi en toen brak, kan niet anders, en toen vervolgens volledig verdwenen is...je verzint zoiets toch niet ??
Zal ongetwijfeld ergens in t frame liggen oid.
Andere verklaring kan ik niet verzinnen.
Of behekst.
Kan ook.

Re: Chat topic #2

Geplaatst: zo 22 okt 2023, 15:02
door Kata 2.0
Nou, het is bijna halloween dus je bent al aardig in de 'mood' zou ik zeggen. Hopelijk wordt het geen "Hallo, ween" verhaal. :oops:

Re: Chat topic #2

Geplaatst: zo 22 okt 2023, 16:24
door 42
:lol:

Hij rijdt iig meer dan prima, we hebben naast die olielekkage verhelpen ook nog die begrenzer piemel vd uitlaat gehaald en de luchtfilterslang aangepast op de carb.
Ik heb een polini cp maar wilde er geen powerfilter op vanwege de herrie, maar dan moet je dus een adapter/verloopstuk gebruiken om de carb op de ori slang te kunnen aansluiten.
De polini heeft een hele mooie racekelk inlaat en die adapter verneukt dan de flow volledig.
Ik had redelijk koppel maar meer ook niet, was wel meer dan met de 50cc maar niet spectaculair.
Nu dus een grotere slang gefabriceerd die wel zo op de CP past en omg...ik heb nu een bak koppel dat het bijna eng is, moet in bochten echt opletten dat ik niet te snel te veel gas geef of ik vlieg de bocht uit, in iets van 8 seconden zit ik nu zo goed als op top..echt een beest opeens, wat een lol :clap: :lol:

Re: Chat topic #2

Geplaatst: ma 23 okt 2023, 16:10
door Kata 2.0
Top! :thumbup:

Re: Chat topic #2

Geplaatst: za 04 nov 2023, 18:15
door 42
Iemand een idee hoe heet de uitlaat wordt bij de flens bij zowel de cilinder als de expansie, de hele bocht dus zeg maar ?

Re: Chat topic #2

Geplaatst: zo 05 nov 2023, 12:13
door Erwin P
Kan binnenkort wel eens voor je meten bij m'n Aprilia of de crossers.
Ff warmtebeeldcamera er bij.

Re: Chat topic #2

Geplaatst: zo 05 nov 2023, 13:13
door 42
Oke, graag, internet levert antwoorden op tussen de 300 en 1000 ofzo...1000 lijkt me wat veel dus een echte test zou interessant zijn igg :D
Gaat me er vooral om welke siliconen afdicht prut nodig is, ik heb tot 300 graden maar of dat genoeg is betwijfel ik nu.

Re: Chat topic #2

Geplaatst: ma 06 nov 2023, 10:33
door Erwin P
300 graden zit je al wel goed hoor.

Mijn gok zo ergens 150 a 200 graden zijn, meten ben ik nog niet aan toe gekomen.
De uitlaatbochten van een 2 takt in het expansiedeel blijven altijd redelijk koel. Bij een OTR rit waar mijn 250 echt aan het werk moet kan ik het dikke deel net wel/niet met m'n dunne crosshandschoenen vastpakken.

Re: Chat topic #2

Geplaatst: ma 11 dec 2023, 12:21
door Erwin P
Nieuw speeltje aangeschaft. Een hele vlotte brommer:

https://www.youtube.com/watch?v=muGr-PK7TDA

Een Stark Varg, heel apart hoe lomp dat gaat.