Rieju MRX - TE KOOP WEGENS TIJDGEBREK

Ben je bezig met een project? Dan kun je het in dit forum bijhouden.
Smitbram
Beginnende tuner
Berichten: 290
Lid geworden op: vr 02 nov 2012, 15:15
Vervoersmiddel: Rieju MRX

Rieju MRX - TE KOOP WEGENS TIJDGEBREK

Ongelezen bericht door Smitbram »

TE KOOP WEGENS TIJD/PLAATSGEBREK!

Lees de projectpage even door, pb voor meer informatie.

Hallo,

Zal me even voorstellen, Bram Smit, 18 jaar, doe de opleiding werktuigbouwkunde. Van de zomer deze Rieju MRX gekocht, opknappertje:

Afbeelding

Setup was toen een DR80, 21 Dell'h en 'n V6

Ding mee naar huis genomen, 3 dagen later voelde ik hem met elke kilometer kracht verliezen, en viel toen stil, probeerde te starten, maar geen compressie meer. Stukje zuigerveer afgebroken, foto vertelt alles.

Afbeelding

Crossvelgen zaten deuken in, maar 'n maat van me had nog een setje blanke sm velgen met banden liggen. Deze opgehaald, en tegelijk met m'n kappen naar de spuiter gebracht. De hoge rand in t midden is antraciet gespoten, velgranden zijn inmiddels gepolijst.
Kappen zijn het nieuwe Kawa groen gespoten.
Frame zag er nog redelijk uit, tot de kappen eraf waren, meegenomen naar m'n werk, gestraald, en daar zilver laten spuiten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Moet nog wel het een en het ander aan gebeuren.
Setup word weer gewoon een DR80 met 21, loopt nog redelijk en is slijtvast, geen V6 meer, maar denk nu een Yasuni Cross, met misschien dubbele carbonne Conti's erachter.

Blok spoelen
Balhoofdlagers schoonmaken/vernieuwen
Carburateur schoonmaken in ultrasoonbad
Nieuwe tandwielen en ketting , vtw 11 heb ik al liggen
Remklauwen stralen en spuiten
Andere achterbrug plus rubbers

Uiterlijk nog het een en het ander:

Kroonplaten antraciet
Nieuwe handvaten
Nieuwe boutjes, kappen en blok
Plastic kapjes van m'n blok antraciet
Rempedaal polijsten
Voetsteuntjes opknappen, of nieuwe bestellen
Achterveer antraciet, schokbreker zelf goud
Nieuw zadel

Bedenken of er stickers opkomen, zoja welke. Monster stickers op de zwarte voorvorkprotectors leek me wel vet, maar aangezien iedereen z'n brommer al volplakt met die stickers wil ik eigelijk iets anders.

Ik heb er nu al even niet meer aan gewerkt, weinig zin, en moet n beetje sparen in plaats van al m'n geld in 'n brommer steken, en aangezien het toch kutweer begint te worden en ik niet met gepolijste zooi door herfst en winter wil gaan rijden heb ik nog een paar maanden de tijd (:

Ik zit al 'n tijdje hier op het forum ideeen op te doen van andere projecten, dus kom maar op met reacties, suggesties, enzovoort.

Dit vinden jullie misschien leuker om te zien dan een Rieju op een Derbi forum :thumbdown: Haha. X-Race is van m'n neefje, daar heb ik m'n inspiratie vandaan. Enige verschil is dat mijn kleur parelmoer is en die van hem niet, maar dat verschil zie je pas echt goed als ze naast elkaar staan. #85 Is van 'n maatje van me.

Afbeelding

Net nog maar wat foto's gemaakt:

Hier m'n blok, met nog wat klein spul wat ik al had liggen.

Afbeelding

Kappen op m'n frame, eindelijk is een goede foto. Op de binnenfoto's van hierboven is de kleur nogal verneukt vind ik.

Afbeelding

Afbeelding

En nog n foto van m'n voorvelg. M'n naaf en m'n band zijn nog een beetje goor van het polijsten, maar die maak ik wel schoon als hij onder m'n brommer zit.

Afbeelding

En nog een paar in de zon:

Afbeelding

Afbeelding

Net nog even bezig geweest:

Blok is klaar om een bad te nemen in de ontvetter. Volgende week ben ik heel de week vroeg klaar op school, dus kan ik ff naar m'n pa z'n werk rijden en daar even ontvetten, en in de tussentijd m'n carb in een ultrasonen bad gooien.

Afbeelding

En van het weekend m'n remklauwen, achterveer, waterpomp huis, koppelingsdeksel, kroonplaten en vast nog wel iets stralen. Ontstekingsdeksel, kapje van m'n oliepomp, etc schuren, in de grondverf laten zetten, nog een paar uur schuren en dan word alles antraciet gespoten.

Schijfje zit erop, gespoten en wel:

Afbeelding

Ziet er opzich wel leuk uit, maar past niet zo bij de rest. Moet iets metalics zijn vind ik... Misschien ook maar stralen laten spuiten.

Verder nog bezig geweest aan m'n blok, klaargemaakt om te ontvetten. Een paar weken om de avond in de WD-40 gezet, en een doek erover doet best veel:

Afbeelding

En voor de rest ligt er nog het in en het ander te baden in ontvetter, een Dell'h 21er en m'n balhoofdlagers:

Afbeelding

Nieuw zadel, begint al ergens op te lijken.

Afbeelding

Verveelde me gisteravond een beetje, dus maar weer ff de schuur in. Had nog een paar vierkante meter RVS staan, ideaal om een kettingkastje van te maken.
Afbeelding

Afbeelding

Zal nog wel is updaten als hij klaar is.

Schijfje:

Afbeelding

Kettingkast is ver klaar:

Afbeelding

Ben nu bezig een kentekenplaathouder te maken, ook van RVS.

Afbeelding

Moet nog wel een beetje afgewerkt worden, scherpe kantjes eraf etc. En iets verder passend maken. Dat stuk waar m'n achterlicht op zit moet wat smaller vind ik. Nu ziet het er niet uit.

Blok is vandaag gewassen en ontvet, en ik heb m'n frame eens half in elkaar gedraaid om een idee te krijgen :happy:

Afbeelding

Heb m'n kroonplaten en achterveer nog steeds niet terug van de spuiter dus verder als dit kon ik niet komen.

Ben er ook meteen achtergekomen dat ik m'n kettingkast zo ook niet mooi vind, dus ga ik hem maar weer schuren en polijsten.

Afbeelding

En het was weer eens lekker weer, dus dat kraam maar eens in de zon gezet.

Afbeelding

Binnenkort ga ik m'n cilinder en spruitstuk bestellen. Tegen die tijd gaat m'n carb in een ultrasoonreiniger, kan m'n blok ook weer gedeeltelijk elkaar. Straks even bellen wanneer m'n spuiter tijd heeft, dan kan ik ook weer verder met m'n frame.

Wat spul terug van de sputier.
Conti afdekplaatje en rieju stickertje er weer op. En 'n paar nieuwe boutjes, vind het zelf wel dik. Kom maar met reacties! :box:

Afbeelding

Yasuni HM Cross is ook onderweg, moet nog wel 2 dempers fixen. Heb op stage even 2 pijpen gezaagd waar ik m'n tailpipes van kan maken.

Dat was m weer!

Reacties en tips zijn altijd welkom!

Groeten Bram.
Laatst gewijzigd door Smitbram op zo 04 aug 2013, 21:13, 41 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Pieke
Moderator
Berichten: 3137
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:52
Vervoersmiddel: KTM
Locatie: Hoensbroek/Den Haag

Re: Rieju MRX

Ongelezen bericht door Pieke »

vind de kleur van je kappen een beetje sjonnie, maar verder wel leuk gedaan enzo.
Smitbram
Beginnende tuner
Berichten: 290
Lid geworden op: vr 02 nov 2012, 15:15
Vervoersmiddel: Rieju MRX

Re: Rieju MRX

Ongelezen bericht door Smitbram »

Ieder z'n ding toch ;)
Gebruikersavatar
Rikkert
Pro tuner
Berichten: 3615
Lid geworden op: za 30 apr 2011, 16:06
Vervoersmiddel: 1978 Dodge W200
2007 Honda CRF450R
1968 Opel Kadett B
1956 Opel Blitz
1958 Opel Olympia
Locatie: Anna Paulowna - Noord-Holland

Re: Rieju MRX

Ongelezen bericht door Rikkert »

Meuj die zuiger ziet er lekker uit!
Afbeelding
royvi schreef:Ja, jij bent nergens bang voor. Alle dames vallen als een blok voor jou! Bink!
Smitbram
Beginnende tuner
Berichten: 290
Lid geworden op: vr 02 nov 2012, 15:15
Vervoersmiddel: Rieju MRX

Re: Rieju MRX

Ongelezen bericht door Smitbram »

Ben benieuwd wat ik allemaal in m'n blok ga vinden. Even ontsteking eraf halen, en op m'n werk in de wasmachine gooien, en dan goed in de WD40 zetten. Kan ik meteen m'n 80 bestellen en m'n blokje klaarmaken.
Gebruikersavatar
Venlonaer
Pro tuner
Berichten: 1889
Lid geworden op: vr 29 jun 2012, 20:59
Vervoersmiddel: Rieju KTMRX
Honda CR125 '93

Re: Rieju MRX

Ongelezen bericht door Venlonaer »

rieju mrx pro leuk :happy:
Had wel iets anders met de kappen gedaan bovendien gezien t bolle kappen zijn, ziet er wel netjes uit :thumbup:
sendaDRD2012 schreef:Heeft iemand een tip hoe ik verroeste schroeven kan loskrijgen?
the skullkid schreef:Je kan ook gewoon wenen en je tranen er op laten vallen.
jvo
Beginnende tuner
Berichten: 275
Lid geworden op: zo 20 feb 2011, 15:42
Vervoersmiddel: Aprilia sx en mn fiets
Locatie: Nieuwe Tonge

Re: Rieju MRX

Ongelezen bericht door jvo »

Ja wat moet ik hiervan zeggen..

THEUUUUUU :D

Haha bram, leuk ding man!!
Four wheels move the body
Two wheels move the soul
Smitbram
Beginnende tuner
Berichten: 290
Lid geworden op: vr 02 nov 2012, 15:15
Vervoersmiddel: Rieju MRX

Re: Rieju MRX

Ongelezen bericht door Smitbram »

Venlonaer schreef:rieju mrx pro leuk :happy:
Had wel iets anders met de kappen gedaan bovendien gezien t bolle kappen zijn, ziet er wel netjes uit :thumbup:
Ja ik had eigelijk rrx kappen willen hebben, maar ze zijn nu parelmoer gespoten dus in t zonnetje kleurt t wel mooi, komt r zo'n goude gloed door.
jvo schreef:Ja wat moet ik hiervan zeggen..

THEUUUUUU :D

Haha bram, leuk ding man!!
haha THEUUU :D
mattitiel
Banden plakker
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 19 mar 2012, 19:56
Vervoersmiddel: Derbi Senda Extreme SM 2008

Re: Rieju MRX

Ongelezen bericht door mattitiel »

Wanneer kunnen we het eindresultaat verwachten meneer Smit?

Groeten Matthijs

Haha :D
Smitbram
Beginnende tuner
Berichten: 290
Lid geworden op: vr 02 nov 2012, 15:15
Vervoersmiddel: Rieju MRX

Re: Rieju MRX

Ongelezen bericht door Smitbram »

mattitiel schreef:Wanneer kunnen we het eindresultaat verwachten meneer Smit?

Groeten Matthijs

Haha :D
Gaat nog ff duren, moet nog best veel gespoten worden haha!

Tot maandag man
Smitbram
Beginnende tuner
Berichten: 290
Lid geworden op: vr 02 nov 2012, 15:15
Vervoersmiddel: Rieju MRX

Re: Rieju MRX

Ongelezen bericht door Smitbram »

Kroonplaten, achterveer, en nog wat meuk van m'n blok word pas over een maand gespoten. Mijn oom rijd Dakar, dus hij heeft pas volgend jaar weer tijd. Als dat alles gespoten is kan het frame ook weer terug in elkaar, en kan ik aan mijn blokje beginnen. Maar tegen die tijd komt er wel weer een update.
Gebruikersavatar
nielstheto
Pro tuner
Berichten: 1330
Lid geworden op: zo 08 apr 2012, 18:04
Vervoersmiddel: Derbi SENDA R X-Treme '02(sold)
Locatie: ergens in gelderland

Re: Rieju MRX - Poll toegevoegd! - 26-12-12

Ongelezen bericht door nielstheto »

die groene !!! IS ZKR GAAF!
Afbeelding
Project Senda R X-Treme '02 (DnC)
Gebruikersavatar
Venlonaer
Pro tuner
Berichten: 1889
Lid geworden op: vr 29 jun 2012, 20:59
Vervoersmiddel: Rieju KTMRX
Honda CR125 '93

Re: Rieju MRX - Poll toegevoegd! - 26-12-12

Ongelezen bericht door Venlonaer »

Zou het blank laten.
Adviseer je ook om het te laten doen als je het toch een kleur spuit, zelf aanklooien met Motip gaat niet werken. Benzine lost het zo op, heb het zelf ook al geprobeerd.
sendaDRD2012 schreef:Heeft iemand een tip hoe ik verroeste schroeven kan loskrijgen?
the skullkid schreef:Je kan ook gewoon wenen en je tranen er op laten vallen.
Smitbram
Beginnende tuner
Berichten: 290
Lid geworden op: vr 02 nov 2012, 15:15
Vervoersmiddel: Rieju MRX

Re: Rieju MRX - Poll toegevoegd! - 26-12-12

Ongelezen bericht door Smitbram »

Kijk eens naar de rest van mijn spullen, zie ik eruit alsof ik zelf ga klooien met goedkope rotzooi? :happy: Alles wat ik laat spuiten is professioneel. Maar ik weet het zelf nog niet echt, geen zin om te stralen, dan moet ik m'n blok gaan splitsen en daar heb ik geen zin in.

Als ik het laat spuiten moet alles afgeplakt worden, of na het spuiten overal nieuwe bouten in draaien.

Nog een optie is m'n blok wassen in een spoelbak met ontvetter. Cilinder, carb, koppeling en ontsteking er even af, en goed spoelen. Ik zet m'n blok nu een paar avonden in de week goed in de WD-40, laat het goed intrekken en als ik het straks ga ontvetten in die spoelbak is het zo goed als blank, maar niet zo netjes als wanneer ik het zou stralen.

Ik hou jullie op de hoogte!
Gebruikersavatar
nielstheto
Pro tuner
Berichten: 1330
Lid geworden op: zo 08 apr 2012, 18:04
Vervoersmiddel: Derbi SENDA R X-Treme '02(sold)
Locatie: ergens in gelderland

Re: Rieju MRX - Poll toegevoegd! - 26-12-12

Ongelezen bericht door nielstheto »

of zelfde kleur groen... of juist beetje shiny metallic grijs.. spuiten
Afbeelding
Project Senda R X-Treme '02 (DnC)
Gebruikersavatar
Venlonaer
Pro tuner
Berichten: 1889
Lid geworden op: vr 29 jun 2012, 20:59
Vervoersmiddel: Rieju KTMRX
Honda CR125 '93

Re: Rieju MRX - Poll toegevoegd! - 26-12-12

Ongelezen bericht door Venlonaer »

Smitbram schreef:Kijk eens naar de rest van mijn spullen, zie ik eruit alsof ik zelf ga klooien met goedkope rotzooi? :happy: Alles wat ik laat spuiten is professioneel. Maar ik weet het zelf nog niet echt, geen zin om te stralen, dan moet ik m'n blok gaan splitsen en daar heb ik geen zin in.

Als ik het laat spuiten moet alles afgeplakt worden, of na het spuiten overal nieuwe bouten in draaien.

Nog een optie is m'n blok wassen in een spoelbak met ontvetter. Cilinder, carb, koppeling en ontsteking er even af, en goed spoelen. Ik zet m'n blok nu een paar avonden in de week goed in de WD-40, laat het goed intrekken en als ik het straks ga ontvetten in die spoelbak is het zo goed als blank, maar niet zo netjes als wanneer ik het zou stralen.

Ik hou jullie op de hoogte!
Je pakt het wel netjes aan hoor, ik lees alleen alles letterlijk en er ontbreekt me dan een woord ''laten'' spuiten snapte :P
Remmenreiniger is trouwens ook een wondermiddel, of ''truck cleaner'' zag ik op facebook langskomen.
sendaDRD2012 schreef:Heeft iemand een tip hoe ik verroeste schroeven kan loskrijgen?
the skullkid schreef:Je kan ook gewoon wenen en je tranen er op laten vallen.
Smitbram
Beginnende tuner
Berichten: 290
Lid geworden op: vr 02 nov 2012, 15:15
Vervoersmiddel: Rieju MRX

Re: Rieju MRX - Poll toegevoegd! - 26-12-12

Ongelezen bericht door Smitbram »

Netjes aanpakken zit er van jongs af aan in. Er staan hier op het moment nog 3 projecten in de schuur, 2 Laverda's, van '71 en van '72, en een Opel Olympia Rekord van '57. Dat spul is te duur om 'niet netjes' te doen.

En geduld is ook vrij belangrijk vind ik. Een brommer hoeft niet op een half jaar af te zijn. Hoe sneller je iets wil doen, hoe minder mooi het uitpakt vind ik zelf altijd. En nergens aan beginnen als je er geen verstand van hebt.

Maargoed, ontopic, remmenreiniger werkt inderdaad wel lekker, maar het is heel vluchtig. Je spuit het erop en 5 minuten later is het al verdampt. WD-40 heeft ook een soort van bijtende werking, maar dat heeft tijd nodig. En als je het tijd geeft werkt het perfect! :thumbup:
nielstheto schreef:of zelfde kleur groen... of juist beetje shiny metallic grijs.. spuiten
Nee groen word het sws niet, plastic op m'n blokje word zelfde kleur als m'n velgen, gouden conti afdekplaatje. Dan heb je 3 kleuren op 1 blok, word een beetje druk. Ben wel van plan die groene lak overal in te verwerken, rempedaal, remklauwen, remschijven... Beetje de kleine dingetjes.
Gebruikersavatar
nielstheto
Pro tuner
Berichten: 1330
Lid geworden op: zo 08 apr 2012, 18:04
Vervoersmiddel: Derbi SENDA R X-Treme '02(sold)
Locatie: ergens in gelderland

Re: Rieju MRX - Poll toegevoegd! - 26-12-12

Ongelezen bericht door nielstheto »

Dan zou ik t blokje zo mooi mogelijk grijs maken ..
Afbeelding
Project Senda R X-Treme '02 (DnC)
Smitbram
Beginnende tuner
Berichten: 290
Lid geworden op: vr 02 nov 2012, 15:15
Vervoersmiddel: Rieju MRX

Re: Rieju MRX - Poll toegevoegd! - 26-12-12

Ongelezen bericht door Smitbram »

Eerst eens wassen en kijken hoe dat eruit ziet. Als het niks is kan ik het altijd nog spuiten (A)
ral4life
Tuner
Berichten: 363
Lid geworden op: do 10 mei 2012, 21:32

Re: Rieju MRX - Poll toegevoegd! - 26-12-12

Ongelezen bericht door ral4life »

Stralen en dan in de blanke lak
Plaats reactie