Project Bidalot 94cc!

Ben je bezig met een project? Dan kun je het in dit forum bijhouden.
Boeki
Pro tuner
Berichten: 4484
Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 21:33
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing Special 2007
Locatie: Rotterdam/Woudenberg

Re: Project Bidalot 94cc!

Ongelezen bericht door Boeki »

Mooi blokje, maar serieus, de oude eigenaar komt zelfs het blok nog in je frame hangen? Manmanman, bij zo iemand hoort dit blok niet thuis.
Open the Throttle and Smile
Gebruikersavatar
Baskevdb
Derbi fan
Berichten: 60
Lid geworden op: wo 10 apr 2013, 23:52
Vervoersmiddel: Yamaha 250cc 2t
Locatie: West Vlaanderen - België

Re: Project Bidalot 94cc!

Ongelezen bericht door Baskevdb »

Wat kost zoiets nieuw dan?
Timmerman101
Pro tuner
Berichten: 1363
Lid geworden op: di 03 apr 2012, 10:22
Vervoersmiddel: Bmw 320i Coupe
Locatie: Beesd

Re: Project Bidalot 94cc!

Ongelezen bericht door Timmerman101 »

Boeki schreef:Mooi blokje, maar serieus, de oude eigenaar komt zelfs het blok nog in je frame hangen? Manmanman, bij zo iemand hoort dit blok niet thuis.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=lRmhkXllFtU[/youtube]
rocherbmx schreef:misschien is snelgas ook nog een optie, reageert ie feller op t gas
Afbeelding
lolowns
Schakelrijder
Berichten: 118
Lid geworden op: za 26 jan 2013, 21:36
Vervoersmiddel: Honda crf250R (SOLD), Ktm sx 125 (SOLD) HM CRM 50 (SOLD), 2x Derbi sdr 50 (SOLD), Rieju spike 50 (SOLD), Aprilia rs 50 (SOLD) , Yamaha yz 125 (SOLD), Skyteam pbr 50 (SOLD) Honda cr85R (FOR SALE) Derbi x-treme 50 (FOR SALE)
Locatie: Ouwegem/ Zingem, België

Re: Project Bidalot 94cc!

Ongelezen bericht door lolowns »

@boeki die man vroeg het me zelf om eens langstekomen en hem samen erin te hangen want hij wou me het één en ander nog vertellen omtrent het blok en ik kan heus wel zelf dit blokje erin hangen en alles aansluiten maar is gewoon handig als je ieman d hebt die al bekend is met het blok me nog op belangrijke punten wijst. dus stop nu maar met dat gezanikt man.. :evil:
lolowns
Schakelrijder
Berichten: 118
Lid geworden op: za 26 jan 2013, 21:36
Vervoersmiddel: Honda crf250R (SOLD), Ktm sx 125 (SOLD) HM CRM 50 (SOLD), 2x Derbi sdr 50 (SOLD), Rieju spike 50 (SOLD), Aprilia rs 50 (SOLD) , Yamaha yz 125 (SOLD), Skyteam pbr 50 (SOLD) Honda cr85R (FOR SALE) Derbi x-treme 50 (FOR SALE)
Locatie: Ouwegem/ Zingem, België

Re: Project Bidalot 94cc!

Ongelezen bericht door lolowns »

@Baskevdb zo een blok nieuw kopen ben je heel veel geld kwijt! de vorige eigenaar heeft me verteld dat er om de 3000 euro in het blok zit dus een serieus bedragje voor zo een brommerblokje..
iedereen zalige feesten toegewenst!
Boeki
Pro tuner
Berichten: 4484
Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 21:33
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing Special 2007
Locatie: Rotterdam/Woudenberg

Re: Project Bidalot 94cc!

Ongelezen bericht door Boeki »

Dat scheelt. Enne, het was m'n eerste reactie dus dat gezanik valt wel mee. :emo:
Open the Throttle and Smile
basserd
Pro tuner
Berichten: 1245
Lid geworden op: do 28 jun 2012, 17:11
Vervoersmiddel: Derbi SDR 2003 80cc/88cc/110cc (verkocht)
Derbi senda Special 50cc (verkocht)
Derbi Drd Racing 2008 (verkocht)
ktm 625 smc
Locatie: raalte

Re: Project Bidalot 94cc!

Ongelezen bericht door basserd »

leuk blok man! jammer dat het 94cc is en geen 90cc want mn sprintklasse gaat niet verder als 90cc, anders was hij allang van mij geweest :wub:
ik kan hem anders ook wel voor je afstellen, kost je geen 100 euro haha. veel geld om m alleen maar af te stellen en hem op een testbank te zetten en een uitdraai erbij waar wss geen ruk van klopt. als je een goede uitdraai wil op een goede bank, ga dan naar ps tuning.
voor de rest wens ik je heel veel succes met dit blok. en laat hem alsjeblieft niet vastlopen haha
DIENST; Blokrevicie, Stralen, Carters tunen, Radiateurs lassen
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=71&t=11190" onclick="window.open(this.href);return false;
Remylimited
Pro tuner
Berichten: 840
Lid geworden op: za 04 dec 2010, 18:40
Locatie: Huissen

Re: Project Bidalot 94cc!

Ongelezen bericht door Remylimited »

Le derbi schreef:toch blijf ik het jammer vinden, dat dit blok van hot na her word geslingerd en nooit goed loopt.

En dan bedoel ik optimaal. Inlaat aanpassen etc.

Kan makkelijk rond de 34 pk komen
Hij heeft goed gelopen steven. weet je zelf ook wel.
Makkelijk 34 pk dat is ook grote onzin.
30 pk komt namelijk eerder.

Joram had met zn 88 airsal 23.1 pk.
Het lijkt mij sterk dat als er 6 cc meer in zit en bidalot op de cilinder staat dat die dan opeens 10.9 pk meer kan hebben.

Ik zeg niet dat het niet mogelijk.
Maar voordat je aan de 34pk zit moet je wel wat meer doen als inlaat aanpassen etc.

En toen het blok is verkocht op het forum is die echt echt wel in conditie verkocht.(nieuwe zuiger nieuwe lagers nieuwe keringen nieuwe pakkingen)

En dit blok loopt ongetuned hard zat.
Als je dit blok goed laat afstellen haal je makkelijk 1000 km met een zuiger.

Dit is zegmaar van 0 tot ongeveer 130.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=elddcczX ... 1387978090[/youtube]

Ik ga dit project zeker volgen ik hoop dat er leuke pks uit komen op de testbank.
Ik zou eerst met het membraam beginnen. een goed membraam van een crosser.
De inlaat is ooit groter gemaakt voor het MVT membraam. die ging helaas na 20 km al kapot.
Toen is er een TPR in gekomen.(die is helaas een stuk kleiner als de MVT)

Mocht je nog vragen hebben dan stuur maar een pb met je nummer.
Laatst gewijzigd door Remylimited op wo 25 dec 2013, 16:50, 1 keer totaal gewijzigd.
lolowns
Schakelrijder
Berichten: 118
Lid geworden op: za 26 jan 2013, 21:36
Vervoersmiddel: Honda crf250R (SOLD), Ktm sx 125 (SOLD) HM CRM 50 (SOLD), 2x Derbi sdr 50 (SOLD), Rieju spike 50 (SOLD), Aprilia rs 50 (SOLD) , Yamaha yz 125 (SOLD), Skyteam pbr 50 (SOLD) Honda cr85R (FOR SALE) Derbi x-treme 50 (FOR SALE)
Locatie: Ouwegem/ Zingem, België

Re: Project Bidalot 94cc!

Ongelezen bericht door lolowns »

Bedankt allemaal het is inderdaad een leuk blokje :wub:
@ remylimited bedankt ik denk dat ik je van de vakantie eens zal bellen, heb me ook al wat geinformeerd bij kris die wist me ook al het een ander te vertellen. Dus jou hulp stel ik ook zeker op prijs (A)
Gebruikersavatar
Baskevdb
Derbi fan
Berichten: 60
Lid geworden op: wo 10 apr 2013, 23:52
Vervoersmiddel: Yamaha 250cc 2t
Locatie: West Vlaanderen - België

Re: Project Bidalot 94cc!

Ongelezen bericht door Baskevdb »

ok, 3000 euro is geen geintje nee :blink:
lolowns
Schakelrijder
Berichten: 118
Lid geworden op: za 26 jan 2013, 21:36
Vervoersmiddel: Honda crf250R (SOLD), Ktm sx 125 (SOLD) HM CRM 50 (SOLD), 2x Derbi sdr 50 (SOLD), Rieju spike 50 (SOLD), Aprilia rs 50 (SOLD) , Yamaha yz 125 (SOLD), Skyteam pbr 50 (SOLD) Honda cr85R (FOR SALE) Derbi x-treme 50 (FOR SALE)
Locatie: Ouwegem/ Zingem, België

Re: Project Bidalot 94cc!

Ongelezen bericht door lolowns »

Wel, jongens het full malossi blok is verkocht aan Kris vandaag. Toen Kris een testritje had gemaakt leek alles in orde.
Hij heeft dan het blokje uit het frame gehaald en binnenin geïnspecteerd, dit viel echter zwaar tegen....
Cilinder was nog goed, zuiger was op maar dit wist hij. Dan iets waar ik me niet op had voorbereid en hij ook niet, de big-end van de malossi krukas was kapot en had akelig veel speling.... Toen dit bekend was heb ik meteen mijn prijs aangepast, wat logisch is. Natuurlijk had hij enorm ver gereden vanuit Nederland om het blok te kunnen bekijken dus daarvoor nog eens aan Kris mijn excuses. Hij heeft uiteindelijk het blok met toebehoren (uitlaat etc...) gekocht incl. een tpr v-force membraan en een 26mm dellorto carbu. Dan toen dit alles was geregeld wou ik eens dat Kris het bidalot blokje controleerde en niet was meer waar... Het bidalot blok was perfect behalve de zuiger was op, nochtans had Florian ons beloofd dat hij maar 70 km had gelopen. Kris vertelde dat dit kan te wijten zijn aan een slechte afstelling of slechte smering. Nu gaan we hier even naar een revisie bedrijf om de cilinder te laten checken + opmeten en een nieuwe zuiger bestellen. Mijn broer heeft nu naar Florian gebeld en hij wil ook deels voor de kosten instaan dus dit getuigd ook wel van goede wil. Dus eerste alles in orde maken met het bidalot blok en in het rollend frame hangen. Nog eens sorry aan Kris.
R.I.P malossi blokje :wub: :wave:
Laatst gewijzigd door lolowns op do 26 dec 2013, 11:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Rat B*stard
Beginnende tuner
Berichten: 268
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 11:15

Re: Project Bidalot 94cc!

Ongelezen bericht door Rat B*stard »

Netjes opgelost.
“Warning: objects seen in mirror are disappearing rapidly”
lolowns
Schakelrijder
Berichten: 118
Lid geworden op: za 26 jan 2013, 21:36
Vervoersmiddel: Honda crf250R (SOLD), Ktm sx 125 (SOLD) HM CRM 50 (SOLD), 2x Derbi sdr 50 (SOLD), Rieju spike 50 (SOLD), Aprilia rs 50 (SOLD) , Yamaha yz 125 (SOLD), Skyteam pbr 50 (SOLD) Honda cr85R (FOR SALE) Derbi x-treme 50 (FOR SALE)
Locatie: Ouwegem/ Zingem, België

Re: Project Bidalot 94cc!

Ongelezen bericht door lolowns »

Ja, bedankt maar het was voor mij toch ook wel wat beschamend :oops: dat Kris helemaal van zover kwam. Ik kreeg er een schuld gevoel van. Dus ja hij gaat hem nu zelf terug opbouwen en we zien wel. En wat Florian betreft, ik vind het een eerlijke kerel dat hij toch nog de kosten deelt voor de nieuwe zuiger (A)
Boeki
Pro tuner
Berichten: 4484
Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 21:33
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing Special 2007
Locatie: Rotterdam/Woudenberg

Re: Project Bidalot 94cc!

Ongelezen bericht door Boeki »

Het is wel eens anders gegaan hier op het forum, mooi om te lezen dit.
Open the Throttle and Smile
lolowns
Schakelrijder
Berichten: 118
Lid geworden op: za 26 jan 2013, 21:36
Vervoersmiddel: Honda crf250R (SOLD), Ktm sx 125 (SOLD) HM CRM 50 (SOLD), 2x Derbi sdr 50 (SOLD), Rieju spike 50 (SOLD), Aprilia rs 50 (SOLD) , Yamaha yz 125 (SOLD), Skyteam pbr 50 (SOLD) Honda cr85R (FOR SALE) Derbi x-treme 50 (FOR SALE)
Locatie: Ouwegem/ Zingem, België

Re: Project Bidalot 94cc!

Ongelezen bericht door lolowns »

Hier wat foto's van de zuiger en cilinder.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
lolowns
Schakelrijder
Berichten: 118
Lid geworden op: za 26 jan 2013, 21:36
Vervoersmiddel: Honda crf250R (SOLD), Ktm sx 125 (SOLD) HM CRM 50 (SOLD), 2x Derbi sdr 50 (SOLD), Rieju spike 50 (SOLD), Aprilia rs 50 (SOLD) , Yamaha yz 125 (SOLD), Skyteam pbr 50 (SOLD) Honda cr85R (FOR SALE) Derbi x-treme 50 (FOR SALE)
Locatie: Ouwegem/ Zingem, België

Re: Project Bidalot 94cc!

Ongelezen bericht door lolowns »

Zoals je kan zien is de zuiger goed dood :thumbdown:
Kris
Moderator
Berichten: 1066
Lid geworden op: di 03 jul 2012, 12:37
Vervoersmiddel: Husaberg FE570 / Grande Punto Abarth / Derbi DRD Limited 08

Re: Project Bidalot 94cc!

Ongelezen bericht door Kris »

Goed dat we het even hebben gecontroleerd he ;)
lolowns
Schakelrijder
Berichten: 118
Lid geworden op: za 26 jan 2013, 21:36
Vervoersmiddel: Honda crf250R (SOLD), Ktm sx 125 (SOLD) HM CRM 50 (SOLD), 2x Derbi sdr 50 (SOLD), Rieju spike 50 (SOLD), Aprilia rs 50 (SOLD) , Yamaha yz 125 (SOLD), Skyteam pbr 50 (SOLD) Honda cr85R (FOR SALE) Derbi x-treme 50 (FOR SALE)
Locatie: Ouwegem/ Zingem, België

Re: Project Bidalot 94cc!

Ongelezen bericht door lolowns »

Haha, zeg dat wel ja! straks gaan ik en mijn vader eens gaan kijken bij een revisie bedrijf voor de cilinder te laten opmeten en direct een nieuwe zuiger bestellen endan na verloop van tijd monteren :wub:
basserd
Pro tuner
Berichten: 1245
Lid geworden op: do 28 jun 2012, 17:11
Vervoersmiddel: Derbi SDR 2003 80cc/88cc/110cc (verkocht)
Derbi senda Special 50cc (verkocht)
Derbi Drd Racing 2008 (verkocht)
ktm 625 smc
Locatie: raalte

Re: Project Bidalot 94cc!

Ongelezen bericht door basserd »

lijkt me er meer op dat de vorige eigenaar van het bida blok zonder luchtfilter heeft gereden...
DIENST; Blokrevicie, Stralen, Carters tunen, Radiateurs lassen
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=71&t=11190" onclick="window.open(this.href);return false;
lolowns
Schakelrijder
Berichten: 118
Lid geworden op: za 26 jan 2013, 21:36
Vervoersmiddel: Honda crf250R (SOLD), Ktm sx 125 (SOLD) HM CRM 50 (SOLD), 2x Derbi sdr 50 (SOLD), Rieju spike 50 (SOLD), Aprilia rs 50 (SOLD) , Yamaha yz 125 (SOLD), Skyteam pbr 50 (SOLD) Honda cr85R (FOR SALE) Derbi x-treme 50 (FOR SALE)
Locatie: Ouwegem/ Zingem, België

Re: Project Bidalot 94cc!

Ongelezen bericht door lolowns »

@ basserd Bedankt voor je opinie over de piston maar denk toch dat ik de cilinder eens ga laten controleren. Cilinder op zich ziet er goed uit behalve een plekje die ik en mijn broer niet vertrouwen in de wand. We gaan morgen de cilinder naar een bedrijf brengen die zal hem controleren,opmeten, evt. honen en een nieuwe piston bestellen.
Plaats reactie